Felanmälan

Föreningen köper fastighetsskötsel av Fastum, Fastighetsjour 24/7. Enklare underhåll gör vi själva (t ex lampbyten).

Om du upptäcker fel i fastigheten, GÖR SÅ HÄR:

I gemensamma utrymmen:

Kontakta i första hand någon i styrelsen, helst den person som är fastighetsansvarig i ditt hus.

Endast om felet måste åtgärdas akut: ring Fastum på telefon 90220. Under icke kontorstid nås jouren här men tänk på att det är dyrt, varför det endast är vid behov av akuta åtgärder, typ elavbrott och vattenläckage, som vi gör detta. Vid hissfel, ring 08-21 33 00.

Viktiga telefonnummer

Felanmälan (kontakta styrelsen först)  90220Fastum, Fastighetsjour
Felanmälan övrigt, styrelsen styrelsen.udden1@gmail.com
Avloppsstopp (alltid till GR Avloppsrensning)  08-7957510GR Avloppsrening
Hissar08-213300Hissgruppen
Telenor (Kabel TV)020-222222 
Ownit Broadband08-52507300 
       - Internet, Telefoni och Digital-TV via bredband  
Kvarterslokal & bastu (samfälligheten)0737-193670carlos.olsen50@gmail.com
Parkering (samfälligheten)0737-193671carlos.olsen50@gmail.com

I egna lägenheten:

Kontakta gärna styrelsen om du vill ha råd och hur du ska gå tillväga.

Ring Fastum, se ovan, som i sin tur kontaktar hantverkare efter behov.

Om felet inte ingår i föreningens ansvar ska du som bostadsrättshavaren betala själv. Då står det naturligtvis även dig fritt att anlita extern reparatör.